P Ramlee, AR Tompel & Ibrahim Din – Obat


OBAT Nyanyian: P Ramlee, AR Tompel & Ibrahim Din Filem: Do Re Mi (1966) (P Ramlee) Inilah obat yang sungguh istimewa Kalau salah sapu bangun pagi hilang nyawa Obat batuk kering, batuk basah, demam selesema Mari beli obat ini, gerenti puas hati (korus **) Hai obat hai obat mari beli obat Kalaulah terlambat ak dapat Hai obat hai obat mari beli obat kalau salah obat, melompat (AR Tompel) Obatlah ini buat dari akar kayu Kalau salah sapu badan licin tumbuh bulu Obat angin medu, angin kus-kus, mata kelabu Mari beli obat ini, gerenti puas hati korus** (Ibrahim Din) Inilah obat nama makjun sangkut Kalau banyak makan, sehat2 jadi semput Obat sakit otak, lenguh sendi dan senggugut Mari beli obat ini, gerenti puas hati korus**

Pencarian Sejenis:

This entry was posted in Berita and tagged , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

26 Responses to P Ramlee, AR Tompel & Ibrahim Din – Obat

  1. mmahfaz says:

    @kulimman82 tak payah layan la si setan tu. Takde gunanya. Bukan dia tak tahu. Purak2 pengsan je tu.. hehehe.. Layan lagu ni lagi best..

  2. kulimman82 says:

    @guzennari balik baca buku dulu ya bangang!!!setakat baca newspaper(surat khabar atau ‘koran’ dalam bahasa indon) baik tak yah nak letak fakta dan nak berdebat…sebab pemikiran kau hanya akan se nipis suratkhabar….

  3. kulimman82 says:

    @guzennari aku paling benci dalam asia tenggara ni mat indon.suka masuk wat provokasi…pemikiran seperti kurang nya pendidikan..tak ada sekolah ke kat indon?ooo ya terlupa sekolah nya penuh dengan rasuah….negara nya pulak penuh pembunuh dan perampok…lagu terang bulan tajuk nya mamula moon..dari negara france asal nya..bukan karya kamu..org indon selalu bodoh tetapi selalu berlagak pandai..last nampak diri tu dungu….

  4. guzennari says:

    mantap….!!!!
    bagus kok karyanya…
    tpi kok lagu kebangsaan malaysia mirip lagu terang bulan indonesia ya…???

  5. manhaunt says:

    mari beli obat ini
    gerenti puas hatiii..

  6. local43210 says:

    terhibur siak aku dngr lgu nih :))

  7. crapacts says:

    ish! kalau salah sapu, bangun pagi hilang nyawa! dahsyat!
    hahaha! nama ubat makjun sangkut! klakar2!

  8. CyberSetan says:

    Lembaga Farmasi tak wujud lagi kot masa nih~ heheh

  9. matkoreng says:

    Ibrahim Din dah lama meninggal , kat Sentul. Tompel meninggal kat setapak kena langgar lori tahun 1972.

  10. pantat72 says:

    sape2 boleh tolong bg kat aku cord gitar lagu nih,,,, susah dowh aku crik sampai skang xjumpe2 lg

  11. MrBinMohamad says:

    Why, I think Ibrahim Din still alive

  12. zualliz86 says:

    cun ar…. filem lama n lagu lama bnyk ncht..

  13. 0136489913 says:

    3 lagenda malaysia..al fatihah…utk ketiga-tiga mereka..

  14. cystalgrey says:

    i love this song.. tq… so funny

  15. ckptr says:

    a r tompel mmg sempoi la..respek!

  16. honey1681 says:

    gye p.ramlee wt ak mkin t’igt n rnd abah ak…
    klu die nynyi lgu p.ramlee,die pgag dada n gosok pwot bulat die tu…
    nfs xsmpi cz org lm…
    kdg2 nges bl dgr lgu p.ramlee…
    bgz p.ramlee…
    cz so meaningful…

  17. LORAHS80 says:

    sapa2 ble bagi tau aku..apa nama alat muzik yg tompel pakai tu ha ha ha ha…suara halus tompel yg buat aku tegelak ha ha ha…

  18. danny14301 says:

    Nyanyian: P Ramlee, AR Tompel &

  19. qushali says:

    agak agak dalam dunia ni berapa ramai sangat yang buat lagu tentang ubat?tentang kahwin tiga?..itulah genius nya p ramlee ni.. allah mewujudkan dia dalam dunia seni bukan sekadar nak kita seronok, cuba semua fikirkan

  20. songokuhaq says:

    semangat gila ar tompel tu!!

  21. gfskill says:

    Style PLKN Kumpulan 1 Siri 6 2009 Kem Puncak Permai, Tondong Bau
    (Semua orang atas pentas lakon hospital sakit jiwa)

    Hai Inilah obat yang sungguh istemewa
    Kalau salah makan bangun pagi hilang nyawa
    Obat sakit gila, gila babi gila gila
    Mari makan obat ini
    Garenti puas hati

    Hai o hao X2
    Mari makan obat, kalaulah terlambat,
    Melompat! X2

  22. kayashimaa says:

    Tompel best!!

  23. wearethecampions says:

    ingt lg ko ye lgu ni..

  24. ODK1413 says:

    dari ulat jadi kepompong
    tidur lena dalam kelongsong
    sampai masa kepompong pecah
    jadilah rama-rama yang indah

  25. sukhoiMK30 says:

    weh,1:12 ni John Lennon nye style nih…aku rasa John lennon tiru dia kot…hahaha…

  26. Maria says:

    Mari beli obat kalau salah obat melompat.p.ramlee dan rakannya sangat menghiburkan kita semuakan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>